Monday, October 13, 2014

KURUS DENGAN LECITHIN

Setiap orang ingin badan kurus dan langsing terutama wanita. Wanita sangat sensitif dengan bentuk badan. Wanita mudah mengalami pertambahan berat badan terutama selepas bersalin. Adakah anda tergolong dalam golongan berat badan bertambah? Jangan risau. Jika anda inginkan badan yang ramping, anda memerlukan lesitin yang mencukupi. Shaklee terkenal dengan LECITHIN dalam pelbagai set dan juga set langsing. 


Lecithin merupakan satu komponen penting yang dijumpai setiap sel di dalam badan. Ia amat bermanfaat dalam menyingkirkan lemak dengan mudah dan boleh mengurangkan berat badan. Lecithin tidak dihasilkan dari badan dan perlu diambil melalui diet harian. Malangnya, makanan yang kaya dengan lecithin termasuk telur dan daging lembu padat dengan kolestrol yang akan menyebabkan saluran arteri tersumbat. Saluran arteri tersumbat boleh membawa kepada punca penyakit jantung

Buah-buahan dan sayur-sayuran mempunyai kandungan lecithin yang sedikit, tetapi perlu memakan buah-buahan dan sayur-sayuran ini dengan amat banyak sekali hanya untuk mendapatkan jumlah lecithin yang mencukupi.

Mujurlah terdapatnya pelengkap lecithin yang memberikan satu penyelesaian yang mudah terhadap dilema ini. Lectihin dari Shaklee berbeza dengan lecithin lain yang dihasilkan. Ia diekstrak dari kacang soya organik bukan-GMO, setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh badan akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.

Antara manfaat lecithin adalah:


1. Menyerap vitamin yang larut lemak - membantu tubuh dalam penyerapan vitamin A, D, E dan K yang larut lemak.

2. Pemecahan lemak dan kolestrol - lecithin bertindak sebagai agen pembersih salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid di dalam tubuh.

3. Meringankan sembelit dan membuang toksin - lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus sekaligus membuang lemak terkumpul.

4. Melindungi hati - menghalang enapan lemak dihati, sirosis hati dan hati berlemak. Ia bermakna menyingkirkan lemak yang terperangkap di hati. Ia juga membantu memulihkan kesihatan hati.

Juga boleh di ambil bersama set kurus shaklee.

Berminat? Boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.

Farhana * SID 1165794
Sms/Whatsapp/Telegram 014-8216308

2 comments:

  1. lecithin sgt sesuai utk ibu-ibu selepas bersalin, selain dapat kuruskan badan, dpt kurangkan bengkak susu jgk..

    Bagi mereka yg selalu stress, jemput baca -->> REDAKAN STRESS DENGAN B-COMPLEX

    ReplyDelete
  2. lecithin, rugi la sapa yg berkira nak beli. Dahla murah tapi kesannya sangat hebat..

    Punca Dan Rawatan Anak Yang Kerap Demam

    ReplyDelete