Monday, October 20, 2014

Ostematrix Bukan Sekadar Kalsium

Kalsium yang terbaik adalah yang paling bagus penyerapannya, iaitu sekitar 99%. Ostematrix dari Shaklee diformulasikan secara unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.


Manfaat Utama Ostematrix ialah:
  • Menguatkan tulang - badan memerlukan kalsium untuk menguatkan kuku, gigi sistem saraf dan menghalang osteoporosis. Ia juga untuk merawat kuku rapuh, ekzema, kekejangan otot, gusi berdarah, tulang retak dan merangsang darah untuk memekat.
  • Membantu masalah kekejangan dan kebas-kebas - pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
  • Meringankan stress - ianya membantu mengimbangi tekanan darah, memeliharan denyutan jantung, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mood swing dan sakit kepala.
  • Pengalkalian tubuh - kalsium adalah alkali yang berkesan untuk memastikan pH dalam badan seimbang. Kalsium dapat membantu sel menyerap nutrien dan merangsang proses detoks di dalam tubuh.
  • Merawat gastrik
  • Magnesium - diperlukan untuk menggalakkan perkembangan sihat tulang dan rawan. Ia juga membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan jantung yang tak sekata, memudahkan proses rembesan keluar sisa dari perut dan usus, dan merawat batu karang.
  • Zinc, Boron, Manganes dan Kuprum - membaiki tulang dan rawan yang diperlukan, mencegah artritis, dan memelihara metabolisma rangka dan pertumbuhan otot.
  • Mengandungi vitamin D
Kenapa perlu memilih Ostematrix Shaklee?
Ini kerana ostematrix shaklee mempunyai vitamin D dan magnesium. Kalsium yang terbaik adalah yang mengandungi Vitamin D dan magnesium. Ostematrix shaklee juga tidak dihasilkan daripada tulang dan dolomite yang boleh mengandungi racun plumbum.

Berminat? Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.



2 comments:

  1. Sangat sesuai untuk ibu-ibu mengandung & menyusu yang mengalami masalah kejang kaki kerana kekurangan kalsium.

    TIPS MENGGALAKKAN ANAK MUDAH TIDUR

    ReplyDelete
  2. nampak simple kurang kalsium, tapi natijahnya azab tau...
    ada makcik sorang memang terbongkok separuh badan krn kurang kalsium.kesian juga tgk dia

    Mealshakes Makanan Tambahan Paling Best Untuk Anak Anda

    ReplyDelete