Tuesday, October 14, 2014

MENGUATKAN INGATAN DENGAN LECITHIN

Kehidupan di dunia masa kini sememangnya boleh meletihkan otak. Tekanan yang berterusan, maklumat yang terlalu banyak serta proses penuaan yang biasa boleh mengganggu penghubungan sel-sel saraf iaitu penghubung kimia dalam otak dan menghalang sel-sel otak daripada berkomunikasi antara satu sama lain. Ini boleh membawa kepada kehilangan ingatan, kebingungan dan kekeliruan dan juga kemerosotan keupayaan kognitif dan penumpuan. 


Wanita yang bersalin juga akan menghadapi masalah cepat lupa ingatan dan juga warga emas yang akan menghadapi detik-detik warga tua yang memalukan kerana cepat lupa.

Anda boleh mengubahnya dengan menghentikan atau menerbalikkan kemerosotan mental ini. Walaupun anda masih muda dan kemerosotan mental belum lagi menjadi satu kebimbangan anda, masih belum terlambat untuk mendapatkan manfaat dari lecithin. Anda akan kagum dengan kebolehan lecithin untuk menguatkan keupayaan mental anda.


Lecithin mampu mempertingkatkan daya ingatan dan tumpuan serta meringankan stress. Lecithin mengandungi kolina yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress. Wanita hamil harus mengambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk pembesaran janin yang sihat.



Lecithin juga mengekalkan membran sel-sel otak agar sentiasa sihat. Ini membolehkan nutrien untuk diserap dengan lebih berkesan dan bahan buangan disingkirkan dengan mudah. Penyerapan oksigen dan gula darah yang bertambah baik telah ditunjukkan berkesan bagi meningkatkan tumpuan dan ingatan serta mengurangkan kesan tekanan terhadap memori jangka pendek.

Berminat untuk mendapatkan LECITHIN ini? Hubungi saya untuk pertanyaan dan tempahan.

Farhana * SID 1165794
sms/whatsapp/telegram 014-8216308


5 comments:

  1. kan..selain omega, boleh juga suggestkan lecithin ni utk ibu hamil..

    Untuk bacaan wanita dan bakal ibu -->> GANGGUAN EMOSI SELEPAS BERSALIN

    ReplyDelete
  2. Vitamin Shaklee sememangnya pakej yang hebat... Bukan terhad kepada hanya 1 fungsi tetapi banyak kebaikan lain yang kita boleh dapati di dalam 1 vitamin... Shaklee memang best...

    ReplyDelete
  3. Daku pun asik lupa je sekarang ni. Kena amalkan Lecithin ni untuk kembalikan ingatan.

    Vitamin Terbaik Untuk Ibu Berpantang Selepas Bersalin

    ReplyDelete
  4. owh..gud info..saya baru tahu..ingatkan omega guard je utk ingatan!!!

    Anda tercari-cari penjagaan muka yang bersesuai???
    Jom Cuba >>> Serlahkanlah Kecantikan Anda Dengan Nutriwhite

    ReplyDelete