Wednesday, October 08, 2014

Kolestrol Punca Penyakit Jantung

Salam Aidil Adha buat semua umat Islam.

Sempena musim raya korban nie, pasti ramai yang makan daging korban kan. Ada yang buat sup gearbox, gulai daging, ada yang buat barbeku dan macam-macam lagi. Agaknya berap banyak lemak dan kolestrol yang dah diambil ye? Ada yang kira tak? Lepas tu dihidang dengan air minuman sejuk.

Bercakap mengenai kolestrol, berapa ramai yang tahu kolestrol dalam badan sendiri? Saya sendiri mengaku saya banyak kolestrol walaupun kurus. Siapa kata orang kurus tiada kolestrol.

Kolestrol adalah faktor risiko untuk penyakit jantung. Kajian dibuat di Amerika, satu daripada tiga orang warga Amerika mempunyai tahap kolestrol yang tinggi.


Tahap kolestrol yang tinggi adalah faktor utama untuk mendapat penyakit jantung. Kolestrol yang tinggi boleh menyebabkan saluran darah tersumbat. Salah satu cara untuk mengurangkan risikonya adalah dengan mengurangkan jumlah keseluruhan kolestrol dan juga kolestrol LDL (jahat). Kajian menunjukkan sebatian semulajadi yang dipanggil sterol dan stanol tumbuhan, bila ditambah ke dalam diet akan mengurangkan kolestrol dengan amat ketara sekali.

Sterol dan stanol yang wujud secara semulajadi di dalam tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin. Oleh kerana struktur mereka sama dengan kolestrol, mereka saling bersaing untuk penyerapan, dan seterusnya membantu menurunkan tahap kolestrol di dalam tubuh.

Mana nak cari sterol dan stanol?
PHYTO-ST dari shaklee dapat membantu menurunkan paras kolestrol dalam tubuh secara semulajadi. Pyhto-ST diformulasikan dengan bahan-bahan yang terbukti secara klinikal membantu penyerapan kolestrol dan menurunkan kolestrol LDL. 


Phyto-ST adalah:
- gabungan kuat sterol dan stanol yang wujud secara semulajadi dalam tumbuhan, sayuran, buahan dan bijirin.
- membekalkan 2,000 mg sterol dan stanol tumbuhan setiap hari.
- sterol dan stanol tumbuhan telah dibuktikan secara klinikla di dalam lebih dari 80 kajian untuk menurunkan kolestrol LDL
- membekalkan 100% saranan National Institutes of Health's (NIH) untuk sterol dan stanoll tumbuhan setiap hari.
- bebas dari kandungan Gluten

Siapa yang perlukan Phyto-ST ini?
Sesiapa sahaja yang mempunyai tahap kolestrol yang tinggi dan mahu cara semulajadi untuk menurunkan kolestrol mereka tanpa mengggunakan dadah.

Berminat? Hubungi saya untuk pertanyaan dan tempahan

Farhana * SID 1165794
Sms/Whatsapp/Telegram 014-8216308

3 comments: