Saturday, October 18, 2014

Nutriferon Untuk Sistem Imun Tubuh

Kita sentiasa terdedah dengan pelbagai jenis mikrob, kuman dan virus di persekitaran seperti melalui pernafasan (hawa dingin, gas buangan, asap, virus di udara dan habuk), melalui sentuhan seperti berjabat tangan, sentuhan dengan habuk hama pada pakaian dan selimut, perabut, peluh, air dan pengangkutan awam. Kita juga terdedah dengan mikrob, kuman dan virus melalui makanan, persekitaran kerja dan latihan fizikal.

Bagaimana mikrob, kuman dan virus mengganggu kita?
Apabila banyak kuman, virus dan mikrob menyerang kita pada sesuatu masa, terutama sekali apabila tubuh kekurangan interferon dan sel-sel imun, tubuh akan cepat keletihan, cepat tertekan, mudah diserang batuk, dan dijangkiti flu (selsema), alergi, asthma, ekzema, jerawat, tidur terganggu dan lain-lain lagi. Sel-sel yang teroksidasi dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degeneratif, penyakit kronik, kanser dan sebagainya.

Apa itu Interferon???? 
Buat julung kalinya interferon ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari University Tokya pada tahun 1954. Melalui pelbagai kajian yang dibuat oleh beliau, maka terhasillah NUTRIFERON. Nutriferon dihasilkan daripada empat ekstrak tumbuhan seperti biji labu, biji plantago, honeysuckle jepun dan bunga safflower. Ekstrak ini mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semualajadi interferon tubuh. 

Di dalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat pelbagai penyakit seperti hepatitis, kanser, hidrophobia (penyakit anjing gila), herpes dan HIV serta penyakit lain. Tambahan pula, interferon terbukti dapat melindungi kita daripada jangkitan seperti influenza dan penyakit lain.


Manfaat utama Nutriferon:
  • Mengukuhkan Sistem Imun dalam masa 3 hari - ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. Kajian yang telah dilakukan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkatkan sistem imun tubuh.
  • Melawan Kanser dan Tumor - interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. Ia juga membantu mengawal ketidakselesaan sewaktu menjalani rawatan kemoterapi.
  • Melindungi dari Influenza - Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi tubuh daripada serangan virus, mikrob dan kuman dari selsema, flu, alergi, influenza dan inflamasi.
  • Meringankan Stress dan Kelesuan - meringankan kemudaratan akibat daripada keresahan, tekanan (stress), kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.
  • Melambatkan Penuaan - Formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Apabila radikal bebas berkurang, sel-sel di dalam tubuh akan menjadi lebih sihat.
  • Mengurangkan Infeksi Pesakit Hepatitis B dan C - Nutriferon bertindak memerangi virus yang akan mengurangkan infeksi dan meminimunkan rasa kembung perut, mual, muntah dan ketidakselesaan pesakit.
  • Mempertingkatkan Menopus - orang yang menopus cenderung mendapat hipertensi, tahap kolestrol tinggi, dan masalah lain. Nutriferon membantu masalah berkaitan menopus menjadi lebih baik.
  • Mempertingkatkan PMS - terbukti secara klinikal mengurangkan simptom akibat ketidakseimbangan sesitem endokrin semasa PMS seperti kekejangan waktu haid, sakit belakang, masalah jerawat, mood swing, sakit payudara, dan simptom-simptom lain semasa haid.

Berminat? Boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.


1 comment: