Monday, October 27, 2014

Perlukah Merokok????

Macho ke bila seorang lelaki itu merokok? Bertambah macho dengan gaya merokoknya di hadapan awek. Sebenarnya orang yang tak merokok lagi macho berbanding orang yang merokok. Itu pendapat peribadi laaa...hehe

Dari pengalaman sendiri berhadapan dengan perokok, mereka sebenarnya tidak suka bila diminta untuk berhenti merokok. Mereka pasti akan pertikaikan balik hujah-hujah mereka tentang rokok. Tak kena belum tahu lagi banggg oiii.

Ok, nak bercerita sedikit pengalaman ayah saya berhenti merokok. Ayah sebenarnya juga seorang perokok. Alhamdulillah sewaktu umurnya sekitar 40-an, ayah berjaya berhenti merokok. Itu pun selepas dia menjalani pembedahan. Selepas pembedahan, ayah cuba merokok juga, namun mulutnya terasa pahit bila menyedut rokok dan akan batuk terbahak-bahak. Alhamdulillah. Yang paling best, dengan beraninya adik saya yang perempuan mematahkan rokok yang ayah beli, kadang-kadang bila dia jumpa rokok ayah di dalam rumah, dia akan buang sahaja ke dalam tong sampah. Sampai ayah terpaksa sorokkan rokok di dalam rumah tapi bila satu tahap, agaknya ayah pun dah penat nak sorokkan rokok dia dan ada je kena buang, ayah pun tak merokok langsung. Kami memang sangat gembira.

Itu adalah salah satu push factor yang terbaik kami lakukan dalam usaha sifarkan asap rokok dalam rumah kami. Tidak perlu tips berhenti merokok seperti yang disarankan kerajaan. Tapi ada berani ka buat macam kami? Heheeee...

Tapi saya sarankan jangan dibuat ye..hehe..kang dibuang atau patah-patahkan rokok sampai lunyai, terajang dan penampar pula yang dapat. Maklum lah sekarang nie bermacam-macam kes di akhbar. Saya nasihatkan si isteri jangan buat cara kami ye jika suami jenis baran melampau. Bagi yang dah usaha tapi belum berjaya, saranan saya boleh cuba dengan Vivix dari shaklee. Sebab tak semua orang boleh berhenti merokok dengan kuasa minda mereka tanpa bantuan apa-apa. Cuba lah Vivix kerana ramai testimoni sudah berjaya. Suami mereka berhenti merokok sejak si isteri beri si suami vivix. Hanya satu sudu sehari bersama vivix.


Banyak testimoni yang mengatakan si perokok dah tak rasa nikmat merokok sebab mereka rasa rokok tue pahit bak hempedu. Tahu tak kenapa? Sebabnya vivix dah nyahkan nikotin dalam badan perokok. Jadi mereka dah kurang rasa ketagihan terhadap nikotin. Antioksidan yang tinggi dapat mengurangkan pengaruh merokok dan memperbaiki sel-sel tubuh yang rosak akibat asap rokok. Antioksidan dalam vivix juga membantu menstabilkan radikal bebas akibat nikotin, dan memperbaiki semula DNA yang terjejas. 

Ingin lihat suami atau ahli keluarga anda bebas dari rokok? Hubungi saya untuk mendapatkan Vivix dengan harga yang terhebat.