Wednesday, November 19, 2014

Tips Jaga Kulit Wajah dan Tangan Berkedut Tanpa Perlu Luangkan Masa Lama

Bila nampak kulit sudah mula berkedut, rasa seolah-olah terganggu mimpi ngeri atau nightmare. Apa tidaknya, kulit berkedut menandakan berlakunya proses penuaan. Mula lah timbul pelbagai persolaan di minda. Dah tua ke aku nie? Kurang zat ke? Bila dah berkedut baru nak risau cari produk yang sesuai untuk tangani masalah. Jom baca petua jaga wajah dan kulit tangan dari nampak berkedut.


Vitamin C

in love with vita c

Vitamin C amat terkenal dalam produk kecantikan. Vitamin C sangat bagus untuk kulit. Jika tidak mana mungkin orang sanggup berhabis duit buat suntikan vitamin C. Dengan mengamalkan suplemen vita C dari shaklee, anda tidak perlu habiskan duit beratus-ratus setiap bulan kerana vitamin C shaklee tahan 6 bulan. Bukan setakat kulit muka dan tangan sahaja yang sihat, malah vitamin C juga penting untuk rambut.

Baca juga KESAN VITAMIN C UNTUK KULIT
Dan juga KEBAIKAN VITAMIN C UNTUK RAMBUT

Vitamin E

Ada pati biji anggur

Vitamin E juga bagus untuk merawat kulit berkedut terutama sekitar mata. Vitamin E shaklee mempunyai antioksidan yang tinggi. Untuk penjagaan tangan pula, gunakan pencuci tangan atau bahan kimia yang mengandungi vitamin E untuk melindungi kulit tangan dari berkedut.

Energizing Soy Protein (ESP)

ESP yang sedap

ESP mempunyai 1001 kelebihan. Sejujurnya sejak mengamalkan ESP, kulit sangat lembut, halus dan gebu. Dah jarang sangat menggunakan losyen. Kulit pun nampak makin lembap dan nampak lebih tegang. kedut-kedut halus pada kulit tangan dan wajah makin pudar.

Shaklee Collagen Powder (SCP)

Collagen Powder

Kolagen akan berkurang dari tubuh apabila usia melebihi 25 tahun. Oleh itu, sangat perlu untuk memastikan pengambilan kolagen mencukupi untuk keanjalan kulit. SCP berfungsi melembapkan kulit yang kering dan mengurangkan kedutan kulit wajah dan tangan.

Tips yang sangat mudah dan selamat...hehe..Tak perlu petua nenek moyang yang perlukan penyediaan masa yang lama. Tapi kalau rajin, apa salahnya sekali sekala cuba petua nenek moyang kita kan.

Nak kongsi juga pengalaman saya sejak mengamalkan suplemen dari shaklee, kulit muka dan badan dah makin cantik dan lembap. Saya seorang yang sibuk bekerja, sehingga tiada masa untuk manjakan diri sendiri dengan losyen atau rawatan lain. Dengan shaklee, ambil sebiji dua dan telan. Sangat sesuai untuk sibuk berkejar masa ini. Badan sihat dan cantik. 

Baru-baru ini ke Petaling Jaya, berjumpa dengan saudara mara. Makcik saya pun dah tegur kulit muka dah makin cantik. Hehe..siapa yang tak suka bila dipuji kan. Nak cantik dan sihat macam saya, tapi tiada masa untuk diri sendiri, jom cuba tips saya di atas. 

Berminat? Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.






25 comments:

  1. saya sendiri amalkan esp, vitamin c dan vitamin e untuk tujuan kecantikan dan kesihatan...cuma cologen je belum berpeluang nak mencubanya

    bahayanya HB rendah

    ReplyDelete
  2. Setakat ni vit c.vit e dan esp ja..next SCP pulak.. sesuai la orang yang obses cntik macam saya ni

    ReplyDelete
  3. Dh try semua,tp tempoh berbeza, sekadar nak tgk perbezaan kesan. Vit c mmg terbaik dgn vit e. Scp pula dgn vivix.

    ReplyDelete
  4. Sekang tengah amalkan esp je...nak tunggu order vitamin C je...collagen belum berkesempatan lagi nak cuba...

    ReplyDelete
  5. Colagen tu memng best.. walaupun cuma dapat rasa sekali je aritu... dah abis stok, masih belum beli lagi yang baru... in shaa Allah akan menyusul nanti...

    Air Detox

    ReplyDelete
  6. Wanita dan kedetan dimuka snagt sinonim..jom jaga sebelum terlambat..

    Inch Loss Plan

    ReplyDelete
  7. Wanita dan kecantikan berpisah tiada. Macam kawan baik kan. Kalau kita ada bajet lebih, why not spend sikit. Untuk suami jugak.. ^_^*

    JommSihatDanCantik -> VITAMIN HAMIL TERBAIK

    ReplyDelete
  8. Nabila mengamalkan esp,vitamin c & vitamin e...best sngt amalkan suppliment shaklee..kulit smkin cntik n parut pon dah pudar..

    ReplyDelete
  9. Kulit cantik memang igauan semua wanita...saya sendiri amalkan esp,vit c,vit e..scp je belum..hnya konsisten 3 tu je pun dah cantik..ewahhhh..hehe

    Resepi Cheeskut Sedap Hingga Menjilat Jari

    ReplyDelete
  10. Sekaramg ni saya amalkan semua diatas.. haha.. obses tak saya? Takut kulit kedut tuu..

    ReplyDelete
  11. Semua suplemen atas tu gabungan mantap untuk kulit gojess. Auu i loike :)

    ReplyDelete
  12. Setiap Bulan gaji, Mmg Kena ada Khas utk supplement.. Tak kiralah gaji ke, bonus ke.. Mmg Kena simpan Khas utk vitamin.. Utk kehidupan sihat.. Ayam goreng berempah buatku tak tidur malam

    ReplyDelete
  13. nak kulit cantik berseri,jom amalkan supplement shaklee..tak perlu bazirkan duit dengan botox!lagipun ia memberi kesan bukan sekarang tpi masa yang akan datang

    ReplyDelete
  14. Sekarang kalau nak cantik...jangan bimbang..ade produk shaklee yang akan bantu anda...ianya natural dan tanpa bahan kimia.

    bahaya kencing manis yang menakutkan boleh ragut nyawa anda kapan sahaja

    ReplyDelete
  15. Sy amalkan esp vit c dan e..mmg best.cuma kene konsisten jee hehe

    SAKIT TEKAK TAPI TAKNAK JUMPA DOKTOR

    ReplyDelete
  16. masa usia sekarang la nk jaga kulit kan..bila dah usia 50 baru nak jaga rasanya mungkin dah terlambat...

    ReplyDelete
  17. Skrg nie xperlu dah cucuk2 kalo nk cntik... mkn suplemnt jek... lagi selamat... bnyk kegunaan pulak tuu

    ReplyDelete
  18. Saya amalkan vita c & ESP shaklee.. memang kulit gebu gebas.. kulit baby pun sama coz dia bfeed lagi. Best.. package.

    ReplyDelete
  19. Salam quote harga boleh utk satu set percubaan

    ReplyDelete
  20. Salam quote harga boleh utk satu set percubaan

    ReplyDelete