Tuesday, November 25, 2014

Ibu Pening Mencari Cara Merawat Resdung Kronik Anak Bongsu


Ibu mana yang tidak risau apabila anak kerap mengadu sakit. Setiap ibu bapa sentiasa memastikan kesihatan anak mereka terjaga. Apabila anak kerap mengadu sakit, ibu lah yang paling risau memikirkan petua dan rawatan yang boleh menyembuhkan anak mereka. Begitu juga dengan seorang ibu kepada tiga anak ini. Baru-baru ini, seorang ibu mengadu kepada saya tentang masalah kesihatan anaknya. Katanya pening mencari rawatan yang sesuai dan cara merawat resdung kronik anaknya.


Ibu tersebut menceritakan kepada saya masalah resdung kronik yang dihadapi anak bongsunya. Anaknya langsung tidak boleh makan makanan laut dan yang mempunyai alahan kepada bahan makanan tertentu. Apabila tersalah makan, muka anaknya akan menjadi gatal-gatal teruk sehingga meninggalkan parut lebam pada muka. Mukanya juga akan ditumbuhi jerawat batu. Setiap pagi anaknya mengadu sakit kepala. Kadang kala sehingga menghantukkan kepala sendiri kerana tidak tahan. Apabila badan gatal-gatal, alat sulitnya juga merasa kesan gatal-gatal akibat resdung.


Kata ibu tersebut, pelbagai set resdung telah dicuba tapi tidak berhasil. Tahap resdung anaknya masih tidak berubah. Yang mahal dan yang murah, semua telah dicuba. Katanya duit boleh dicari tapi kesihatan sangat bernilai. Dia juga ingin mencuba set resdung shaklee untuk anak bongsunya itu. 


Saya sangat setuju dengan kata-kata ibu tersebut. Tak apa berkorban duit sedikit demi kesihatan anak. Saya juga bersimpati dengan keadaan anak bongsunya itu. Dia meminta saranan saya berkenaan set resdung. Jadi saya sarankan beberapa jenis suplemen yang sesuai untuk anaknya. Antaranya:


Alfalfa

~ mengurangkan keradangan resdung

~ kaya dengan klorofil untuk mengurangkan alergik atau gatal-gatal


B Complex

~ Mengandungi B6 yang membantu memelihara selaput lendir agar kekal sihat

~ meningkatkan antibodi tubuh

~ Berfungsi sebagai anti stress apabila berlaku keradangan.


Vitamin C

~ meningkatkan antibodi dan sistem imunisasi tubuh dalam melawan resdung

~ membantu mempercepat penyembugan luka dalam hidung

~ sebagai antioksida


Set Resdung Shaklee

Testimoni resdung

Testimoni resdung 1

Testimoni resdung 2

Bagi penghidap resdung, apa kata anda juga mencuba set resdung dari shaklee.


Berminat? Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.





14 comments:

  1. Bila dah tahap teruk sekali resdung itu, memang dah tak kisah tentang duit asalkan anak sihat.. Ayah mertua ida mengalami masalah resdung juga, salah makan contohnya makan sambal belacan ke haa, siap la.. Mesti bersin tak henti2.. Ida juga mengalami resdung juga, bangun pagi merenyam je hidung.. Tp sejak amalkan alfalfa ni alhamdulillah dah kurang dan boleh dikatakan jarang dah bersin2 ni klau mkn mknan laut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ika pun kuat juga resdung nie, sampai luka bernanah dalam hidung. Sebelum nie mesti kena ada stok nasal spray...sejak amalkan shaklee, dah xde luka dalam hidung...

      Delete
  2. Jerawat pun berpunca dr resdung kan?sebab member ada jerawat banyak kat muka dan ada juga resdung..tp sy lmbt kenal shaklee utk perkenalkan pd dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah betul dah tue...bila hormon resdung tak stabil, mula la jerawat tumbuh

      Delete
  3. Jerawat yg banyak juga akibat dri banyak toksin.. Juga resdung.. Ad yg resdung, tak da jerawat.. Muka licin.. Tapi resdung kuat.. Smpai demam demam.. Mmg kesian.. So, crilah penawar yg terbaik.. Sy guna alfalfa.. Skrg dah Tak bersin pagi2
    10 TIPS KURUS DENGAN CEPAT

    ReplyDelete
  4. Resdung ni sampai ada tahap berbau.. kadang kita yang berkomunikasi dengannya naik segan. Syukur ada produk shaklee membantu.

    ReplyDelete
  5. Resdung memang mengaganggu.kesian kepada penderita resdung ni....cepat atasi dengan set resdung shaklee...insaaAllah boleh membantu mengatasi masalah anda.


    rawat kayap segera sebelum terjadi komplikasi yang teruk

    ReplyDelete
  6. Dengan supplement shaklee boleh membantu merawat resdung anda...rawat resdung sebelum ia menjadi parah.

    ketahui kepentingan kalsium

    ReplyDelete
  7. bahayanya resdung ni...ambil langkah pencegahan sebelum terlambat

    SET SLIMMING PUJAAN HATI

    ReplyDelete