Tuesday, November 04, 2014

Menambah Ingatan dengan Minyak Ikan

Manfaat minyak ikan tidak dapat disangkal lagi untuk perkembangan otak. Ini kerana minyak ikan mengandungi pelbagai khasiat seperti DHA, EHA dan vitamin. Memiliki kepandaian dan kecergasan otak menjadi idaman setiap orang terutama pelajar. Pengambilan makanan tambahan untuk otak amat diperlukan bagi mereka yang mementingkan kesihatan otak. Kandungan DHA atau omega 3 yang terdapat di dalam makanan seperti ikan salmon dan sardin mampu meningkatkan fungsi otak.

Kajian yang dilakukan oleh Prof. Welma Stonehouse dari New Zealand menyatakan bahawa pengambilan makanan tambahan yang kaya dengan DHA dapat meningkatkan fungsi otak terutama orang dewasa. Ini kerana orang dewasa lebih cenderung kehilangan atau lemah memori akibat kerja, belajar dan radikal bebas. Prof. Stonehouse menyarankan agar pengambilan ikan yang tinggi DHA dan omega 3 seperti ikan salmon diambil 2 kali seminggu. Ia juga boleh diganti dengan mengambil minyak ikan.

Bagi pelajar amat sukar untuk mendapatkan khasiat omega 3 dari makanan kerana kesukaran menyediakan menu dari ikan salmon dan kesukaran untuk mendapatkan ikan salmon yang segar. Oleh itu, pelbagai produk dihasilkan berasaskan minyak ikan dijual dipasaran. Namun perlu diberi perhatian semasa memilih produk yang manakah terbaik.

Bagi saya, Omega Guard dari shaklee adalah yang terbaik. Saya seorang yang suka mengkaji dan membandingkan dahulu produk-produk yang ingin saya gunakan. Saya pernah makan minyak ikan dari salah satu produk dipasaran. Ianya sangatlah berbau hanyir. Kapsulnya yang besar menyukarkan saya untuk menelan. Akhirnya saya tidak makan dan bagi ibu bapa saya sahja yang makan.

Dari penelitian saya, omega guard shaklee sangat bagus kerana ia bukan dari hati minyak ikan. Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat berbanding hati minyak ikan. Berbanding dengan produk lain, Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia kerana mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Ia juga kurang berbau hanyir dan kapsul yang mudah ditelan.

Antara manfaat lain Omega Guard Shaklee:

khasiat Omega Guard


Berminat? Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.



8 comments:

  1. Memang elok amalkan omega guard shaklee ni. bukan hanya untuk anak-anak tapi untuk orang dewasa juga...


    jemput baca Apa Itu Gastrik? Bagaimana Merawatnya?

    ReplyDelete
  2. Bekalkan anak2 dengan nutrien penting untuk perkembangan mental mereka! Omega Guard pilihan terbaik!

    ReplyDelete
  3. Bnayaknya khasit OmegaGuard.. Memang minyakbikan terbaik di dunia!!

    ReplyDelete
  4. jadi sesuai sgt untuk kita amalkan sekaranga, boleh elak alzheimer nt..

    RAHSIA BUAH KIWI

    ReplyDelete