Thursday, October 23, 2014

Toksin Punca Badan Lemah dan Tidak Bermaya

Kali nie nak kongsi pengalaman sendiri berkenaan toksin. Tahun lepas ada satu kumpulan doktor dari Jepun datang buat pemeriksaan kesihatan di rumah mak. Sebenarnya nak promosi barang kesihatan mereka. Kira rumah mak dijadikan tempat untuk orang kampung datang buat pemeriksaan. Sebagai ganjaran, keluarga kami dapat pemeriksaan percuma. 

Tanpa melepaskan peluang, dengan rela hati meminta doktor tersebut ambil darah saya untuk diperiksa. Sangat seronok sebab dapat tengok apa yang terjadi pada badan sendiri. Yang seronoknya mereka akan tunjuk apa yang berlaku dalam badan kita melalui darah yang diuji pada skrin komputer.  Biasa buat ujian darah di hospital kita hanya akan dapat keputusan di atas kertas putih je. Nak dijadikan cerita, doktor tu tunjuk dari hujung kepala sampai hujung kaki. Bila sampai satu tempat, terkejut sebab nampak tompok hitam yang banyak sangat. Bila ditanya, doktor cakap tue tandanya badan banyak toksin. Ohhhhh sangat tak percaya sebab saya nie jenis yang jaga kesihatan. Jom baca lagi untuk ketahui punca dan kesan bila toksin makin berleluasa di dalam tubuh anda.

Toksin dalam tubuh terjadi disebabkan oleh beberapa punca. Antaranya:

  • Apabila sisa makanan yang tidak dicerna sepenuhnya
  • Pemakanan ubat-ubatan kimia
  • Pemakanan yang tidak seimbang
  • Udara kotor
  • Radiasi bebas
  • Dehidrasi
  • Merokok / Asap rokok orang sekitar
  • Pengambilan minuman keras

Bila badan dah banyak toksin, badan akan memberi beberapa petanda. Ia juga terjadi pada saya. Antaranya:

  • Kerap sakit kepala
  • Badan cepat letih dan penat tanpa sebarang sebab walaupun buat kerja ringan.
  • Bahagian keliling mata gelap dan kulit menjadi hitam sekeliling mata (mesti ingat eyebag je kan)
  • Susah bangun tidur / Badan berat (rasa macam tak cukup tidur je)
  • Badan banyak angin
  • Urat mudah membengkak
  • Inflamasi pada sendi
  • Sinus
  • Selulit
  • Sakit sendi
  • Tekanan darah tinggi, sakit jantung
  • Sakit Gout
  • Masalah jerawat


Yang dihitamkan tue semua saya dah alami. Sampai satu tahap kritikal, baru berjalan 10 langkah dah tak mampu nak berdiri sebab toksin!!! Ingatkan selama nie ada sakit apa. Buat pemeriksaan di hospital, doktor pun tak tahu apa punca. Bagi ubat macam-macam tapi tak makan pun..haha..

Sekarang alhamdulillah saya dah makin bertenaga. Sebenarnya tak perlu makan ubat macam-macam sebab punca sebenar penyakit adalah dari toksin yang disimpan dalam tubuh. Hanya perlu buang toksin untuk kembali bertenaga dan sihat seperti orang lain.

Bagaimana nak nyah toksin dari tubuh?

Cuba detoks kan dengan SET DETOKS SHAKLEE. Detoks berfungsi mengeluarkan toksin daripada tubuh sekaligus memberi tenaga dan tidur yang lebih lena, mengaktifkan sel-sel badan dan memperbaiki imun tubuh.

ALFALFA - alfalfa sangat bagus untuk meneutralkan keasidan badan yang berpunca dari toksin kerana alfalfa bersifat alkali. Membantu proses detox hati, darah dan usus, menyingkirkan lemak, kolestrol, merawat masalah pencernaan dan banyak lagi


DTX COMPLEX - Membina semula sel-sel hati, meningkatkan penghasilan enzim untuk proses detox hati, melindungi hati dari toksin dan merawat masalah hati.


GARLIC -  membantu meningkatkan sistem penghadaman dan megeluarkan logam berat dari dalam darah. 


HERBLAX - membantu memcuci usus dan najis yang lama dan melegakan sembelit.


Jangan biarkan kesihatan mengganggu kehidupan harian anda. Kerana tiada yang lebih bernilai dari nikmat sihat.

Berminat? Boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan mahupun tempahan.



12 comments:

  1. Bagus kan ada doktor yang sanggup masuk ke kampung-kampung untuk memberikan perkhidmatan pada warga tua. Bukan senang nak jumpa. Walau apapun, pengambilan supplemen juga penting untuk kita... Jom try shaklee

    ReplyDelete
  2. exercise juga antara tips utk kurangkan toksin....bila toksin dibuang dan kelaur melalui peluh, badan terasa lebih ringan dan segar..

    Berat Badan Bayi Kurang Kerana Tidak Cukup Susu

    ReplyDelete
  3. betul tu, toksin juga puncanya daripada usus yang kotor, usus yang kotor ini boleh buat darah yang mengalir dalam badan kita bertoksin.

    BAGAIMANA SENI MELUKIS MEMBANTU PERKEMBANGAN MINDA ANAK-ANAK?

    ReplyDelete

  4. Artikel yang menarik. Selain itu, badan juga boleh berasa lesu disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon yang dirembeskan oleh kelenjar adrenal. Tubuh berasa lesu yang disebabkan oleh faktor ini jarang kita dengari namun ia merupakan antara faktor utama kepada gejala keletihan badan. Untuk menghidarinya, pengambilan vitamin sangat digalakkan. 

    ReplyDelete
  5. Salam...Sy ada menjual buah tunjuk langit gred A..sekitar 250 biji sehinga 300 biji sebungkus harga cuma rm30....cepat dan pantas sy hantar guna kan pos laju.call or msg sy xpun wasap sy kt 0174687570(mohd zuhairi)

    Kebaikan buah tunjuk langit terlalu banyak...melancarkan darah...buang angin..pulih kn tenaga batin untuk lelaki..meningkatkan tenaga dan mencergaskan badan bagi lelaki dan wanita yang berumur berkesan lebih hebat berbanding tongkat ali...mencuci buah pingang..kurangkn kolestrol..menurunkan darah tingi..buah ini selamat di makan...rahsia rahsia orang terdahulu untuk kekal sihat..berasal dari pohon mahogany di dalam hutan

    Buah tunjuk langit mempunyai nilai perubatan yang tinggi, disahkan melalui kajian saintifik oleh ahli Biokimia Amerika, Dr Larry Brookes (1996). Kebelakangan ini ia telah digunakan oleh pakar perubatan dan doktor dalam bidang perubatan dan diiktiraf sebagai antara makanan kesihatan terbaik.

    Buah yg sy jual adalah asli...bukan pil bukan kapsul tapi dalam bntuk biji2 kuaci mahogany....sehari cukup sebiji untuk kesihatan.sesiapa pun boleh amal kan...
    Keluaran sy adalah asli..nama syarikat sy JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

    ReplyDelete
  6. Macam cerita rekaan je sebab nak jual produk shaklee, Buat la cerita logik sikit...takde makna jepun nak masuk kampung...kui..kui..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu nmpk beno menipunya

      Delete
  7. Saya kaji gorilla hanya mkn sumber alam sht dn kuat

    ReplyDelete
  8. Saya tengok kambing kekal kelihatan muda jelita walau berjanggoot dgn hanya makan rumput. Dan lembu semakin membesar dan gemok hanya makan rumput. Saya berpendapat rumput adalah menu yg bagus dlm rutin makanan harian. Sekian laporan kajian saya.

    ReplyDelete