Thursday, September 25, 2014

Set Kurus Shaklee Bohong

"...Kau jual shaklee ke?"
"...Elok ke? Aku makan tak jadi pun..."

Ada segelintir pengguna shaklee yang potpet-potpet shaklee tak bagus pun.  Kenapa ada golongan yang berkata begitu? Namun ramai yang mencuba shaklee berjaya mencapai objektif mereka bersama shaklee.

Hasil pemerhatian saya, ada beberapa sebab mengapa mereka berkata begitu.

DISIPLIN sangat penting untuk mencapai matlamat. Contohnya, kenapa ambil set kurus? Sebab nak kurus lah kan. Bila tidak disiplin dalam pengambilan supplement shaklee, bagaimana anda boleh berjaya untuk kurus?

Disiplin dalam pengambilan air putih
Air putih diperlukan untuk membantu proses fungsi supplement yang anda ambil. Untuk kurus, air diperlukan untuk melancarkan proses detox. Ada yang merungut kena berulang alik ke tandas sebab banyak minum air putih. Kekurangan air putih juga boleh mengundang pelbagai penyakit. Bagaimana nak tahu air dalam badan mencukupi dengan kita? Bila kencing, air kencing putih dan tak berbau tanda kita mengambil air putih dengan cukup. Atau 25kg untuk 1 liter. Haa kira lah sendiri dengan berat ye.

Diet harian
Nak kurus tapi makan macam tak makan seharian. Apa boleh kata bila begini? Seharusnya bila nak kurus, pastikan kita mengawal jumlah makanan yang diambil. Makan dengan kuantiti yang sedikit.

Senaman
Makan kerap tapi tak bersenam. Ini adalah formula yang salah. Anda seolah-olah mendera tubuh anda sendiri. Senaman diperlukan bagi membantu pembakaran lemak dan meningkatkan metabolisma. Jangan malas untuk bersenam.

Tanpa disiplin, jangan lah nak berangan dapat kurus ye....

Antara supplement untuk diet dan menurunkan berat badan ialah:


Lecithin - memecahkan lemak dan membantu mengurangkan berat badan. Juga berfungsi menurunkan paras kolestrol.

Alfalfa - Sebagai detox. Membuang toksin dan merendahkan kolestrol dalam badan.

Herb-Lax - Memudahkan fungsi usus dan merawat sembelit.

Omega Guard - Mengurangkan kolestrol, membakar lemak dan mengawal selera makan.


Tapi bagi yang ada bajet lebih, boleh ditambah dengan ESP atau  Energizing Soy Protien yang memberikan rasa kenyang dan tenaga yang lebih lama. Juga ditambah dengan Cinch Shake Mix yang berfungsi membakar lemak, mengurangkan berat badan dan membina otot.


Ramai yang dah berjaya turunkan berat badan dengan set kurus shaklee. Yang penting disiplin diri untuk kurus dan sentiasa bersemangat serta konsisten dengan shaklee. 

Berminat? Hubungi saya untuk pertanyaan atau tempaahan.

Farhana * SID 1165794
Sms/Whatsapp/Telegram 014-8216308

4 comments:

  1. betul tu...xkisahlah brand apa sekalipun, klu nk kurus tetap kena kawal makan

    WANITA WAJIB BACA Punca Dan Tanda-Tanda Kanser Pangkal Rahim

    ReplyDelete
  2. Betul tu... yang penting fizikal dan mentalo kenalah kuat untuk menahan godaan nafsu makan tu. Kalau makan supplemen tapi tak mau kawal pemakanan, takkan berkesan punye!!

    Jom baca sini>>>Set Jerawat Shaklee Untuk Lelaki

    ReplyDelete
  3. Nafsu makan kena jaga jika nak berdiet tak kira la dengan produk mana sekalipun

    Pengedar Sah Shaklee Malaysia | Shah Alam, Klang

    ReplyDelete
  4. Shaklee bukan ubat ajaib..boleh kurus dlm masa 2 3 hari kn, semuanya atas diri sendiri yang control pemakanan + senaman jgk.

    Anak-anak sedang membesar? Bimbang makanan yang kita bagi mereka cukup ke tak nutriennya. Jemput baca –> 5 NUTRIEN PENTING UNTUK ANAK ANDA

    ReplyDelete