Thursday, September 04, 2014

Nak Cantik Macam Artis Korea???

Ramai yang impikan kulit yang cantik macam artis korea yang duk tengok dalam Running Man tue kan. Apa kata kita cungkil rahsia dapatkan kulit yang cantik.

Vitamin C sangat popular dan sinonim dengan dunia kecantikan. Sekarang nie dah banyak produk kecantikan berasaskan vitamin C. Kenapa? Sebab Vitamin C mempunyai pelbagai khasiat. Boleh dikatakan khasiatnya dapat dimanfaatkan dari hujung rambut ke hujung kaki!

Antara kebaikan Vitamin C pada kulit:
  • Sebagai kolagen

Kolagen melembapkan kulit, menegangkan kulit dan dan mengurangkan tanda penuaan. Kekurangan kolagen dalam badan menyebabkan kulit kusam dan tidak sekata. Pengambilan Vitamin C yang berterusan menjadikan kulit lebih gebu dan putih.
  • Melindungi kulit dari sinar matahari
Kesan terdedah kepada pancaran matahari secara terus akan merosakkan kulit. Antioksidan dari Vitamin C dapat melindungi kulit dari radikal bebas (radiasi ultra ungu) yang terhasil dan mengurangkan kesan warna kulit terbakar.
  • Melindungi kulit
Pendedahan yang berterusan kepada cahaya matahari akan menyebabkan barah kulit. Vitamin C menyekat penghasilan punca utama penghasilan melanoma iaitu sejenis penyakit kulit dari menghasilkan Pyrimidine dimers. Vitamin C juga melindungi DNA dari rosak yang menyebabkan beberapa jenis barah kulit
  • Mencerahkan kulit
Vitamin C dapat mengurangkan masalah jeragat, jerawat , mencerahkan kulit, melembutkan kulit dan menjadikan kulit kelihatan lebih muda dari usia.
  • Merawat masalah kulit
Kolagen yang dihasilkan dari Vitamin C membantu sistem aliran darah yang baik. Saluran darah yang berada di bawah kulit membawa oksigen dan zat menghasilkan kulit yang sihat. Kekurangan zat dari vitamin C menjadikan kulit kering dan kasar. 
  • Membantu dalam penyembuhan luka dengan cepat
Vitamin C diperlukan oleh tubuh untuk menggantikan tisu yang rosak akibat luka dan menyembuhkan luka dengan cepat. Kekurangannya akan melambatkan proses penyembuhan.

Untuk mendapatkan Vitamin C yang mencukupi, perlulah mengamalkan pengambilan Vitamin C setiap hari. Ini kerana badan kita tidak mampu menghasilkan vitamin C sendiri dan perlu diperoleh dari makanan dan sumber lain. 

Dengan adanya Sustained Release Vita-C dari Shaklee, anda layak mendapat Vitamin C yang mencukupi setiap hari.  Vitamin C Shaklee diformulasikan khas agar ia dapat dilepaskan secara perlahan-lahan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu kerana Vitamin C adalah vitamin yang mudah larut air.

Pengambilan Vitamin C dinasihatkan minum air secukupnya sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter sehari untuk kulit yang lebih sihat dan cantik.

Berminat untuk mengamalkan vitamin C Shaklee? Boleh hubungi saya

Farhana * ID 1165794
Sms/Whatsapp/Telegram 014-8216308

3 comments: