Thursday, September 18, 2014

Oren Sumber Vitamin C Terbaik :: Sustained Release Vita-C 500mg

Siapa yang tak kenal buah oren kan? Ke ada juga pembaca yang tak tahu buah oren nie? Kira kes berat tue. Huhuuu. Meh nak tunjuk bagaimana rupa nya buah oren nie.


Khasiat buah oren yang terkenal dengan kecantikan memang tidak dapat disangkal lagi. Tambahan pula, rasanya yang masam-masam manis dan buah yang menarik sememangnya menggoda sesiapa yang melihatnya.

Antara manfaat vitamin C dalam buah oren:

ANTIOKSIDAN
Vitamin C merupakan vitamin larut air. Vitamin C membantu proses pembentukan kolagen dalam tubuh. Sumber terbaik vitamin C adalah dari buah oren.

MENCANTIKKAN KULIT
Vitamin C juga untuk kecantikan kulit. Siapa yang mahukan kulit cantik, gebu dan mulus, amat sesuai mengamalkan vitamin C, terutama dari buah oren. Selain kecantikkan, ia juga bermanfaat untuk kesihatan. Vitamin C melindungi kulit daripada radikal bebas dan memelihara sel-sel kulit.

DIET YANG SESUAI
Bagi yang ingin menurunkan berat badan, amat sesuai memakan buah oren kerana membuatkan perut terasa kenyang lebih lama. Sebiji oren mengandungi serat sebanyak 30g.

RENDAH KALORI
Selain sesuai untuk diet, ia juga rendah kalori (60-80 kcal) untuk sebiji oren bersaiz sederhana. Sebiji oren mengandungi karbohidrat, fosforus, magnesium vitamin B6, iron, riboflavin dan asid pantotenik.

MEMELIHARA JANTUNG
Penyerapan vitamin C yang tinggi mampu mencegah lemak jahat (LDL) meningkat dalam tubuh yang merupakan penyebab penyakit jantung.


Banyak kan khasiat vitamin C dari buah oren. Vitamin C perlu diambil setiap hari kerana tubuh tidak dapat menghasilkan vitamin C sendiri. Namun mampukah untuk mengambil buah oren setiap hari untuk mendapatkan khasiat vitamin C? 

Dengan memilih Sustained Release Vita C 500mg, tidak perlu risau dengan jumlah vitamin C yang diperlukan setiap hari. Hanya 2 kali sehari , 2 tablet setiap kali selepas makan. Mudah kan? Apa tunggu lagi, moh order dari saya.


Berminat? Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.

Farhana * SID 1165794
Sms/Whatsapp/Telegram 014-8216308

5 comments:

  1. I luv Vit C, wajib ambil tiap pagi..


    Pernah Alami Keputihan Ketika Hamil? Jom Baca -->> RAWAT MASALAH KEPUTIHAN KETIKA HAMIL

    ReplyDelete
  2. best tau vitamin C sebab Shaklee punya jenis sutained released

    WAJIB BACA----> PCOS Dan Peluang Kehamilan

    ReplyDelete
  3. Vitamin C Shaklee terbaik..

    INFO KEGUGURAN -->

    http://belogsupermama.blogspot.com/2014/09/faktor-dan-risiko-keguguran-di-awal.html

    ReplyDelete
  4. Mesti cuba Vita C sustained released ni... Terbaik !!

    Jom baca ni >>> COQ Health Plus Shaklee

    ReplyDelete
  5. i love vita c..

    anda mengalami keguguran rambut??
    JOM BACA>>>

    http://superdupersupplement.blogspot.com/2014/09/atasi-masalah-keguguran-rambut.html

    ReplyDelete