Tuesday, September 09, 2014

Kesan Sampingan Vitamin Shaklee

"Banyaknya kena makan!!"
"Tak ada kesan sampingan ke bila makan set ini?"
Tak ada apa-apa kesan pada kesihatan ke kalau makan vitamin nie?"

Ramai yang tidak berani mencuba makan vitamin untuk kesihatan. Tambahan pula bila terdapat publisiti percuma dari orang awam. Konon-kononnya produk sekian sekian membahayakan. Shaklee merupakan vitamin yang dihasilkan secara semulajadi. Vitamin memang diperlukan oelh tubuh badan untuk mengekalkan kesihatan. Kekurangan vitamin akan menyebabkan tubuh kita tidak dapat bekerja secara normal. Kesan buruk sesuatu vitamin hanya terjadi apabila:

Pengambilan Dos Berlebihan
Setiap vitamin mempunyai fungsi tersendiri. Ia juga hanya diperlukan oleh badan dalam kuantiti yang tertentu. Oleh itu, amatlah penting untuk kita memastikan dos yang diambil adalah mengikut arahan dan sukatan yang diperlukan. Pengambilann yang berlebihan akan menyebabkan berlakunya kesan sampingan dan penolakan ke atas tubuh. Contohnya vitamin C diambil melebihi 2000mg sehari akan menyebabkan cirit-birit. Pengambilan kalsium yang berlebihan juga akan menyebabkan kerosakan buah pinggang.

Kurang Minum Air
Air yang mencukupi diperlukan untuk memudahkan sistem badan berjalan lancar. Kekurangan air akan menyukarkan proses penyingkiran toksin dalam badan. Kesan sampingannya ialah buah pinggang tidak dapat bekerja dengan baik.


Antara kesan sampingan pengambilan vitamin shaklee pada tubuh ialah:
~ Badan akan berasa lebih sihat dan bertenaga
~ Memulihkan rasa lesu, tidak bermaya dan cepat penat dengan membekalkan tenaga
~ Perubahan hormon yang lebih baik
~ Meningkatkan sistem imun
~ Peredaran darah berjalan lancar dan tekanan serta masalah jantung dapat diatasi
~ Membantu masalah pencernaan dan sebagainya

Saya juga mengalami beberapa masalah kesihatan. Dengan mengamalkan shaklee, saya bertambah bertenaga, tidak cepat penat dan lesu. Tak percaya? Cubalah sendiri.

Hubungi saya untuk mendapatkan produk kesihatan shaklee

Farhana * SID 1165794
Sms/Whatsapp/Telegram 014-8216308


1 comment: