Wednesday, November 26, 2014

Bakal Pengantin Risau Rambut Makin Botak Mencari Tips Atasi Keguguran Rambut


Masalah rambut gugur bukanlah perkara yang asing lagi bagi sesiapa. Boleh dikatakan semua orang sama ada lelaki mahu pun wanita mengalami masalah rambut gugur. Begitu juga dengan seorang bakal pengantin risau rambut makin botak dan ingin mencari tips atasi keguguran rambut. Dia mengalami keguguran rambut sejak di bangku sekolah. Bayangkan rambutnya semakin menipis dan menampakkan kulit kepala. Boleh dikatakan rambutnya hampir botak.


Risau bagaimana penerimaan bakal suami tentang penampilannya selepas diijab kabulkan tahun hadapan, dia menjaga pemakanan yang boleh menyebabkan rambut gugur lagi teruk, malah mencuba pelbagai petua tradisional dan bertukar syampu untuk rambut gugur, namun tidak berhasil. Katanya, dia makin tertekan apabila ayahnya juga mula menegur rambutnya seakan botak dan menampakkan kulit kepala. Apabila tertekan, boleh menyebabkan rambut gugur makin teruk.


Boleh dikatakan setiap hari dia akan mengutip rambut gugur dilantai rumah dan bilik air. Rambut-rambut tersebut disimpan di dalam plastik dan apabila pulang ke kampung, dia akan bawa bersama rambut gugur yang dikumpulnya untuk ditanam. Bayangkan rambut gugur yang dikumpul itu seolah-olah sarang burung. Kesian kan. Bagi wanita rambut adalah mahkota dan boleh menonjolkan kecantikan seseorang.


Namun dia tidak berputus asa dan tetap mencuba pelbagai petua yang dikongsi di laman sesawang dan terjumpa set untuk rambut gugur. Setelah berfikir, akhirnya dia bersedia melaburkan sedikit wang untuk tampil anggun menarik di mata bakal suaminya nanti.


Semalam dia menghubungi saya untuk mendapatkan sedikit pandangan, akhirnya dia ingin mencuba Zinc, ESP dan Prosante. Berharap pelaburan ini berbaloi baginya.

Antara set rambut gugur
Sebagai sumber protin untuk rambut

Antara testimoni pengguna set rambut gugur.

Testimoni syampu prosante


Berminat? Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.





11 comments:

  1. Masalah rambut gugur mmg akan menjadi masalah terutama pesakit tersebut bakal berkahwin kan.. Apa kata cuba amalkan pemakanan yg sihat dan boleh juga ambil supliment serta set penjagaan rambut dari shaklee.. Insyaallah dpt mengurangkan masalah keguguran rambut..

    ReplyDelete
  2. nak jadi pengantin memang selalu nak cantik dan sempurna kan...?? tak best la kalau ada masalah rambut ni, nasib baik ada set rambut shaklee yang awesome. yang boleh bantu anda sihatkan rambut.

    Kepentingan Lecithin Nyata Diperlukan Badan Anda

    ReplyDelete
  3. Bukan saja bakal pengantin je yang risau rambut gugur, saya yang pengantin lama ni pun risau rambut makin teruk gugurnya...nak kena order juga bulan ni syampu shaklee ni.

    9 makanan pantas bakar lemak

    ReplyDelete
  4. Bila dah banyak sangat rambut gugur barulah kita cepat2 cari jalan penyelesaiannya. Tapi sebelum tu tak pernah pun amek tahu kan. Hmm semua nie membuatkan kita belajar sesuatu...

    JommSihatDanCantik -> HILANGKAN BLACKHEADS & WHITEHEADS SENDIRI

    ReplyDelete
  5. Mmg suka dgn shampoo purifying, hilang jerawat kepala. Dgn esp pun, rambut lebih sihat

    ReplyDelete
  6. Memang best pakai syampu & set penjagaan rambut ni. Banyak juga khasiatnya yang lain...

    Kerana Alfalfa Complex Shaklee.....Suamiku Kini BERUBAH!!

    ReplyDelete
  7. ibu yang lepas bersalin pun tak lepas dari mengalami keguguran rambut...

    ALFALFA BAGUS UNTUK KESIHATAN DALAMAN WANITA

    ReplyDelete
  8. Lepas bersalin banyaaak sangat rambut gugur. Padahal sikat tak kuat pun.. alhamdulillah lepas amalkan esp rambut dah tak gugur lagi :)

    ReplyDelete
  9. Agak2 dah banyak yg gugur tu,kena cepat cari Solusi..tak rugi beli zinc dan shampoo shaklee

    ReplyDelete
  10. Lelaki dan perempuan yang bermasalah rambut gugur sesuai amalkan set rambut gugur ni

    Aktiviti Merangsang Minda Anak

    ReplyDelete