Saturday, January 07, 2012

...TERIMALAH AKU....

Wahai Tuhan Yang Maha Pemurah, 
Terangilah hidupku ini dengan nur imanMu, 
Hanya Engkau tempat aku berserah 
Dan memohon maghfirah di dalam syahdu...
Wahai Tuhan Yang Maha Pengasih,
Ampunilah segala dosa-dosaku,
Dosa yang laksana buih di laut yang memutih,
Yang hanyut ditelan oleh amarah nafsuku sendiri.
Hari-hari yang telah aku lalui,
Ingin aku terus tinggalkannya, 
Biarlah ia terus bersemadi bersama diriku yang jahil.
Ingin aku kembali kepada fitrah insani,
Tak sanggup aku jelajahi rimba duniawi tanpa diriMu.
Bebaskanlah diriku dari dibelenggu dosa, noda nafsu durjana.
Terimalah taubatku Ya Allah,
 Bimbinglah daku ke jalan redhaMu, 
Moga sinarMu terangi hidupku di dalam kegelapan..
Aku akan kembali kepadaMu ROBBI,
MengadapMu ya ROBBAL-IZZATI, 
Segala ketentuan kupasrahkan di hujung penghayatan..
Moga taubatku ini diterimaMu