Monday, January 09, 2012

Melakar Cinta Mu

Berdirinya aku di daerah zulumat, mengutip titis doa di malam rahmat bersama renai kasih yang menguyur. Ingin sekali aku melakar cinta di syurga...ya, di syurga Mu yang hakiki...

Sesungguhnya cinta yang ku galas dulu hanyalah cinta semusim yang wanginya hanyalah sekejap. Harumnya takkan sampai ke penghujung, indah mekarnya hanya di kuntum...Sedangkan taman Mu amat indah. Tiap-tiap penghuninya dikurnai rahmat, datang dengan berbekalkan amalan tanpa sepalit noda...

Setelah sekian lama aku mengatur langkah, aku makin fasih mentafsir liku hidup. Diri terlepas bebas dan leka tanpa batas, bagai menabur benih sang hilalang..Bendang-bendang menghamparkan padinya, dimusuhi bena, akhirnya aku yang terpedaya sendiri..

Ya Allah, hijrahkanlah aku dengan hati putih, kembali bertaut pada akal budi, pasrah bersujud di bawah naungan langit kesedaran...Moga terlakar cintaku di pintu syurga Mu...