Sunday, January 08, 2012

3T---> Jalan Pintas Ke Syurga

Mahukan Jalan Pintas Ke Syurga???

Pada era teknologi maklumat hari ini, manusia menjadi semakin dinamik. Perubahan besar berlaku dalam sistem kerja dan urusan seharian manusia. Segalanya harus pantas, cepat dan tepat. Siapa yang lambat pasti ketinggalan. Justeru, masyarakat sentiasa mencari-cari jalan pintas bagi menyelesaikan segala urusan. Bagi yang mahu lebih cepat, mereka akan mencari jalan pintas. Ada yang bersifat positif dan ada yang negatif.

Walau apapun, jalan pintas ini adalah jalan memudahkan manusia mencapai matlamatnya dengan lebih cepat.
Tahukah anda, jalan pintas itu tidak hanya wujud dalam urusan kerja seharian sahaja?Tahukah anda, ada jalan pintas untuk ke syurga?Ya, jalan pintas ke syurga!! Caranya adalah dengan mendapatkan tiket istimewa ke syurga. Tiket itulah yang dinamakan 3T (TAUBAT, TASBIH DAN TAHAJUD)

Nabi Muhammad menceritakan kepada sahabat-sahabat beliau kisah Allah memerintahkan Nabi Adam membawa rombongan manusia seramai 1,000 orang ke neraka. Daripada jumlah itu, 999 orang benar-benar menuju ke neraka dan hanya seorang sahaja yang berjaya melangkah ke syurga.

Apakah yang menyebabkan individu itu mendapat tiket ke syurga sedangkan 999 orang yang lain terus ke neraka?Jawapannya adalah kerana individu itu berjaya mendekatkan dirinya dengan Allah berbanding yang lain.

Justeru, tepuk dada dan tanyalah diri sendiri..Adakah layak mendapatkan tiket ke syurga seperti individu itu?