Friday, November 21, 2014

Cara Menghilangkan Bau Badan Akibat Peluh

Peluh berlebihan membuatkan badan seseorang tidak selesa. Ramai yang menganggap peluh berlebihan menyebabkan badan menjadi berbau hapak. Sebenarnya peluh tidak berbau tapi apabila bertindak balas dengan bakteria di udara yang melekat pada kulit, akan menghasilkan bau pada badan. Kawasan yang biasa menyebabkan peluh adalah sekitar ketiak dan bahagian berlapik. Oleh itu perlulah menjaga kebersihan diri agar dapat mengelakkan masalah bau badan.


Jom amalkan tips kebersihan diri untuk mengelakkan bau badan. Untuk penjagaan fizikal, terdapat beberapa tips, antaranya:


MANDI DENGAN KERAP

Mandi dapat membersihkan badan dari kotoran. Kalau mandi pun ala kadar atau tak nak mandi langsung, memang mengundang bau badan lah. Islam pun menggalakkan kita membersihkan diri dengan mandi. Ia juga dapat mencegah dari pelbagai penyakit.

MEMBERSIHKAN DAN MERAPIKAN DIRI

Islam menyarankan kita memotong kuku, mencukur bulu ari-ari dan mencabut bulu ketiak. Jadi jangan biarkan ia terlalu banyak, wajib bersihkan sebelum 40 hari ye. Kalau tak jadi tempat syaitan bersarang. Bakteria pun berkumpul di situ dan menghasilkan bau badan.

JAGA PEMAKANAN

Kawal pemakanan anda dari mengambil makanan yang boleh menyebabkan bau badan seperti lemak, makanan pedas dan beberapa jenis makanan lain.

Dari segi penjagaan dalaman pula, terdapat beberapa tips yang boleh dicuba, antaranya:


HERBLAX

~ membuang toksin dari dalam tubuh yang menyebabkan badan berbau

OMEGA

~ memecahkan lemak yang menyebabkan badan menghasilkan peluh berlebihan


Berminat? Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.



14 comments:

  1. Orang kata bawang putih tu boleh buwtkan badan bertambah 'wangi'. Kalau dah tahu badan jenis yang kuat berpeluh, selalulah mandi. Di samping tu konsisten dengan alfalfa. Natural body deodorizer gituu..

    JommSihatDanCantik -> NAK CANTIK TAPI JANGAN SAMPAI TERGADAI

    ReplyDelete
  2. Kalau mengalami masalah bau badan memang segan nak dekat Ngan orang atau keluar ke tempat yang ramai orang. Jadi bagi mengatasi masalah bau badan dan meningkatkan keyakinan anda jom ambil supplement shaklee..berkesan

    elak makan racun tanpa sedar

    ReplyDelete
  3. Kalau musim panas lagi la perlu jaga bab bau badan ni..

    ReplyDelete
  4. Mmg susah dgn org yg ada masalah bau badan ni, nak tegur salah,tak tegur pun seksa eheehe

    ReplyDelete
  5. rempah ratus ni boleh buatkan bau badan agak kuat..takkan nak pakai dan sembur minyak wangi sentiasa kan? herblax best.. sy dah cuba utk detoks dan elakkan masalah bau badan

    MASALAH KULIT GATAL TIADA LAGI

    ReplyDelete
  6. Bau badan memang menyeksakan apa lagi di kalangan orang terdekat. Kalau ditegur, bimbang berkecil hati pula.
    Ada Masalah Resdung? Atasinya Dengan Set Resdung Shaklee

    ReplyDelete
  7. Malu kan kalau badan ada bau...nak jumpa dengan orang pun segan, kalau jenis yang kuat berpeluh lagilah kuat baunya...

    merawat keputihan dengan supplement shaklee

    ReplyDelete
  8. Memang tak syok kalo ada bau badan. Kena jaga kebersihan dalaman dan luaran, jaga pemakanan dan penting juga mengamalkan alfalfa.

    Adik Manis 40an

    ReplyDelete
  9. Kena diri sendiri yang cakna. Kesian orang sebelah kita terpaksa tahan hidung

    ReplyDelete
  10. Tips: jangan makan makanan berempah waktu panas terik.. paham2 je la ye..

    ReplyDelete
  11. jangan biarkan masalah bau badan anda melarat sehingga orang lain takut nak berdekatan!jadi ambil langkah pintar gunakan supplement shaklee

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. Jom hilangkan bau badan dengan Magic Blue Natural Deodorant. 100% semulajadi. 99% feedback positif dari pengguna. Klik link untuk details. :)

    http://miraclemagicblue.blogspot.com/2015/08/kelebihan-magic-blue-atasi-bau-badan.html

    ReplyDelete